بهداشتی

راز داشتن دست هایی زیبا، نرم و لطیف که شما را جوان تر نشان میدهند!

دست ها در زیبایی ظاهر ما نقش مهمی دارند؛ بنابراین بسیار مهم است که حواسمان به مراقبت از آنها باشد. بعد از سی سالگی اگر پوست دست و ناخن ها آسیب ببینند؛ خیلی سخت تر از قبل بهبود پیدا میکنند و سن را بالاتر نشان میدهند. شاید دلیل آن این باشد که پوست دست ها نازکتر از سایر نقاط بدن است و بیشتر با محیط و عوامل بیرونی در تماس است.

راهکارهای ساده ای برای مراقبت از پوست دست وجود دارد که اثرات و نشانه های بالا رفتن سن را کم رنگ میکنند:

  • ایجاد روتینی برای مراقبت از دست:

شاید استفاده هر روزه از کرم مرطوب کننده و محصولات مخصوص دست؛ کمی سخت باشد. به همین خاطر توصیه می شود کرم ها و وسایل مورد نیاز برای مراقبت از پوست دست را در حمام و یا دستشویی قرار دهیم. گذاشتن کرم های دست جلوی چشم، باعث میشود مصرف مداوم از این محصولات تبدیل به عادت شود. البته با استفاده از مایع دستشویی با خاصیت نرم کنندگی؛ نگرانی کمتری بابت خشک شدن دست ها خواهیم داشت.

  • همراه داشتن همیشگی کرم ها:

وقتی بخش زیادی از روز را بیرون از خانه هستیم؛ باید کرم هایمان را همیشه همراه داشته باشیم. بهترین کار این است که ظرف های کوچک مسافرتی مخصوص مواد آرایشی و بهداشتی تهیه کنیم و مقدار کمی از هر کرم را در یک ظرف بریزیم. با قرار دادن این ظرف ها داخل یک کیف آرایشی کوچک؛ می توانیم همیشه و همه جا از آنها  استفاده کنیم. علاوه بر این لازم نیست از هر کرم دو عدد برای داخل خانه و کیف تهیه کنیم و کیفمان هم سبکتر خواهد شد.

  • استفاده از دستکش:

ناخن ها در اثر تماس مداوم با آب و مواد شیمیایی، خشک و پوسته پوسته میشوند و احتمال شکستن آنها بالا میرود. استفاده از دستکش هنگام ظرف شستن و کار کردن با مواد شوینده، هم از پوست دست و هم از ناخن ها مراقبت می کند.

  • مراقبت از ناخن ها:


ماساژ دادن هر روزه نوک انگشتان باعث افزایش گردش خون و جلوگیری از ترک خوردگی ناخن ها می شود. برای تقویت و محکم شدن ناخن ها خوردن غذاهای سرشار از کلسیم مثل لبنیات هم توصیه می شود. علاوه بر این متخصصان تغذیه می گویند مصرف بیوتین هم در رشد و تقویت ناخن ها موثر است.

  • پارافین تراپی:

استفاده از پارافین تراپی دست را نرم و مرطوب میکند. معمولا بیشتر افراد برای انجام این کار به آرایشگاه ها مراجعه میکنند؛ ولی میتوانیم در خانه هم پارافین تراپی را انجام دهیم. برای این کار کافیست موم مخصوص را با حرارت آب کرده و صبر کنیم تا حرارت آن پایین بیاید. بعد دست ها را در این ماده کاملا غوطه ور می کنیم. وقتی روی دست کاملا با لایه ای از پارافین پوشیده شد؛ دستکش دست میکنیم و اجازه می دهیم تا موم کاملا خشک شود. بعد از کندن لایه پارافین خشک شده؛ خواهیم دید که دست ها چطور نرم و شاداب و لطیف شده اند!

  • مرطوب کردن مداوم دست ها:

کلید داشتن پوستی جوان و شاداب، استفاده مداوم از مرطوب کننده هاست. استفاده از کرم صورت یا دست با خاصیت مرطوب کنندگی؛ از چروک و کدر شدن پوست دست جلوگیری میکند. علاوه بر این، از اسکراب هم برای برداشتن لایه های مرده سطح پوست استفاده می شود. اگر کرم اسکراب در دسترس نباشد؛ از ترکیب نسبت مساوی شکر و روغن زیتون هم میتوان استفاده کرد.

  • استفاده از مایع دستشویی حاوی نرم کننده:

شستن دست ها با مایع دستشویی که حاوی نرم کننده باشد (مثل مایع دستشویی درماکلین) از خشک شدن بیش از حد پوست دست جلوگیری میکند. همچنین شستن دست با مایع دستشویی درماکلین، روغن های طبیعی پوست را از بین نمی برد و دست شما را جوان تر و زیباتر نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *